Zmluvné podmienky


Všeobecné obchodné podmienky                                       

1. Spôsob objednávania
1. Objednávať sa môže osobne,  písomne, faxom i online. Ak sú otázky o tovare/ zariadeniach a odpoveď na  otázky nie sú v popise zariadenia a Predávajúci bude poznať odpoveď rád ich zodpovie.
2. Podmienkou pre platnosť objednávky je vyplnenie všetkých povinne označených údajov v Objednávkovom formulári. Objednávka je zároveň záväzným návrhom Kúpnej zmluvy, ku ktorej uzavretiu sa nevyžaduje kontrasignácia Predávajúcim.
3. Po doručení objednávky Predávajúci zašle potvrdenie o prijatí objednávky.

2. Povinnosti Predávajúceho
Predávajúci sa zaväzuje Kupujúcemu dodať:
1. Druh a množstvo tovaru v kúpnej cene a za Cenových a platobných podmienok, ktoré platia v deň doručenia objednávky.
2. Zaslať tovar tak zabalený, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy.
3. Predávajúci nezodpovedá za:
- Oneskorené dodanie tovaru zavinené nesprávne udanou adresou Kupujúceho
- Oneskorené dodanie tovaru zavinené poštou/ prepravcom.
- Poškodenie zásielky zavinené poštou.
- Výber tovaru zákazníkom. (Ak po prevzatí zásielky zákazník zistí, že tovar objednaného typu už má alebo tento nezodpovedá jeho predstavám)

3. Povinnosti Kupujúceho
Kupujúci sa zaväzuje:
1. Zaplatiť za tovar kúpnu cenu vo výške a v zmysle Cenových a platobných podmienok platných v deň odoslania objednávky. Všeobecne platbou vopred Predávajúcim stanoveným spôsobom.
2. Objednaný tovar prevziať, skontrolovať neporušenosť obalov a v prípade akýchkoľvek závad tieto bezodkladne; najneskôr v lehote 3 dní oznámiť Predávajúcemu.
3. V prípade, že si Kupujúci tovar neprevezme si Predávajúci vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody, ktorú týmto definuje ako 20% ceny tovaru, najmenej 20,- EUR.  V prípade, že si zákazník tovar neprevezme pri prvom doručení a požaduje opätovné doručenie tovaru, je povinný uhradiť náklady prvého ako aj opätovného doručenia tovaru.

4. Cena tovaru/ zariadenia
1. Ceny uvedené v Cenových a platobných podmienkach Predávajúceho a sú platné v čase objednania tovaru.  Kupujúci si objednáva tovar za tam uvedené ceny.  Predávajúci si vyhradzuje právo opravy tlačových chýb a zmeny cien vyvolané  kurzovými zmenami, pri výraznom náraste inflácie alebo pri výrazných zmenách dodávateľských podmienok od výrobcov a dodávateľov tovaru/ zariadení - a to nad 5% doterajšej ceny tovaru/ zariadenia.
2. Dokladom o predaji je faktúra/ ev. pokladničný blok, pripojený ku každej expedovanej zásielke. Pokiaľ nie je priložený zvláštny záručný list  tento doklad slúži súčasne ako záručný list.
3. K cene tovaru sa pre Slovenskú republiku pripočítava  balné  4,- EUR.

5. Dodacie podmienky
Objednávky vybavuje Predávajúci priebežne s tým, že každá objednávku sa vybavuje až do úplného splnenia a tovar, ktorý nie je momentálne skladom bude dodaný ihneď ako to situácia umožní. Objednávka sa teda môže plniť po častiach.
2. Predávajúci potvrdí objednávku. Potvrdením objednávky sa uzatvára Kúpna zmluva za cenových, platobných a dodacích podmienok Predávajúceho.

6. Termíny/ lehoty dodania
1. Objednávka prijatá sa spracujú v lehote 3 dní. Tovar podľa objednávky je expedovaný podľa skladových zásob najneskôr v lehote 21 dní od doručenia objednávky.
2. Pokiaľ by lehota expedície (FOB) prekročila 21 dní  Predávajúci  poskytne 2,5% zľavu z ceny tovaru, ktorú refunduje po úhrade dohodnutej čiastky.

7. Poštovné
Tovar sa na Slovensku  prepravuje Slovenskou poštou alebo Doručovacou službou; zo štátov mimo Slovenska Doručovacou službou podľa výberu Predávajúceho.
Slovenská pošta  - doručuje balíky na Slovensku štandartne do 3-5 pracovných dní. Pošta informuje Kupujúceho, že tovar je uložený na Dodacej pošte a bude tam uložený 18 dní. Cena prepravy sa fakturuje podľa aktuálneho cenníka Slovenskej pošty.
Doručovacie služby  doručujú balíky na Slovensku zvyčajne v lehote 1-2 dní na adresu, ktorú bola uvedená v objednávke. V prípade neprítomnosti kuriér zvyčajne telefonicky kontaktuje a dohodne ďalší termín dodania /zvyčajne na druhý pracovný deň/ alebo aj iné miesto dodania v rámci udaného mesta. Preprava fakturovaná podľa podľa aktuálneho cenníka prepravcu.
Doba doručenia zásielky z teritória mimo Slovenska môže dosiahnuť 21 dní.

8. Spôsob dodania
1. Pokiaľ nie je tovar /zariadenie uhradený vopred - zasiela sa na Slovensku Slovenskou poštou na dobierku. Ku každej vybavenej objednávke sa prikladá doklad o kúpe, ktorý slúži súčasne ako Dodací list.
2. Pri priamych objednávkach zo zahraničia Predávajúci vopred stanoví podmienky platby aj spôsob dodania.

9. Podmienky zrušenia objednávky
1. Ak po odoslaní zásielky/ vybavení objednávky, v lehote 1 dňa,  zistí Kupujúci, že mu objednaný tovar nevyhovuje, prípadne že sa  pomýlil v objednávke, je tu možnosť zrušiť objednávku bez uvedenia dôvodu. Zrušenie je potrebné zaslať písomne emailom alebo telefaxom .
2. Po prekročení 1 dňovej lehoty sa Objednávka nedá zrušiť. Predávajúci môže v prípadoch hodných zreteľa, z vlastnej iniciatívy akceptovať zrušenie objednávky. V prípade zrušenia hradí Kupujúci stornopoplatok vo výške 20% z ceny tovaru/ zariadenia.

10. Odstúpenie od zmluvy
Na základe Zákona č. 108/2000 Z.z., § 7, § 8 ods. 1a , pokiaľ Kupujúci vopred nevidel tovar, má možnosť odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu a to do 7-mich pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie je potrebné oznámiť písomne a tovar zaslať  na adresu Predávajúceho. Odstúpiť od zmluvy nie je možné ak Kupujúci vopred videl prípadne bol zoznámený s vlastnosťami podstatnej časti dodávaného tovaru/ zariadenia.

11. Vrátené zásielky
1. V prípade zasielania tovaru na dobierku po prevzatí tovaru Kupujúcim Slovenská pošta informuje Predávajúceho výpisom o doručení zásielky. Tieto sa pravidelne kontrolujú. Pokiaľ výpis dlhšie nepríde, Predávajúci vyzve Kupujúceho prostredníctvom emailu aby si zásielku vyzdvihol, prípadne informoval, či zásielku prebral alebo neprebral. Pokiaľ však Kupujúci neodpovedá na výzvu a táto zásielka (platí aj keď si Kupujúci  opakovane nepreberá zásielky tovaru, ktorý si objednal) sa vráti bez toho, aby Kupujúci upozornil na jej vrátenie či už z dôvodu poškodenia zásielky, prípadne akéhokoľvek iného dôvodu, zásielka sa mu  opätovne nezasiela a rovnako sa nevybavia ani (jeho) ďalšie/ nasledujúce objednávky.
2. Pokiaľ si Kupujúci nestihol alebo nemohol zásielku prebrať v stanovenom termíne a informuje Dodávateľa o tomto fakte vopred alebo po zaslaní výzvy Predávajúcim, zásielku na jeho požiadanie zašle Predávajúci  znova ale až po zaplatení vystavenej faktúry vopred na stanovený účet. Náklady spojené s opätovným zaslaním sú účtované v plnej výške.

12. Reklamácie
Pred prevzatím a zaplatením zásielky z pošty, je Kupujúci povinný skontrolovať či zásielka nie je poškodená. V prípade rozsiahleho poškodenia (roztrhnutý obal, deformácie a iné rozsiahle poškodenie) je potrebné uvedené reklamovať na pošte alebo Doručovacej služby . Predávajúci neprijíma reklamácie na závady spôsobené poškodením počas prepravy, zásielka je doručovaná na riziko Kupujúceho.
Na základe zvláštnej dohody je možné zásielku poistiť .
Prípadne poškodenie je potrebné oznámiť Predávajúcemu spolu so záznamom od Pošty alebo Doručovacej služby.

13. Záručná doba
1. Na predávaný tovar/ zariadenia, pokiaľ nie je určené inak, je poskytovaná zákonná záručná doba 24 mesiacov. Dokladom o predaji je pokladničný blok, ktorý slúži zároveň ako Dodací a záručný list. Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru k doručeniu prepravcovi ( Slovenskej pošte alebo Doručovacej službe).
2. Právo reklamácia sa vzťahuje len na:
- preukázateľné výrobné chyby spôsobené/ zavinené  Výrobcom, ktoré boli zistené ihneď po dodávke tovaru, alebo počas jeho používania.
3. Reklamácia sa nevzťahuje na:
- chyby spôsobené Kupujúcim počas používania v dôsledku neodborného používania tovaru, opotrebovania tovaru, zásahom Kupujúceho resp. užívateľa do tovaru /napr. neodborný servis, upgrade, atd.../
- akékoľvek vopred Predávajúcim neautorizované zásahy do tovaru/ zariadení rušia možnosť reklamácie.

14. Postup pri reklamácii
Aby mohla byť reklamácia akceptovaná je nutné dodržať nasledovných niekoľko pravidiel:
1. Po prevzatí tovaru je potrebné si pozrieť tovar a faktúru/pokladničný blok, ktorý slúži ako dodací a záručný list. Ak sa pri prevzatí tovaru zistia chyby, je povinnosťou Kupujúceho bez zbytočného odkladu oznámiť zistené skutočnosti prostredníctvom emailu alebo telefonicky. Najneskôr v lehote 3 dní od prevzatia tovaru.
2. V prípade, ak Kupujúci zistí akýkoľvek rozdiel medzi faktúrou/ pokladničným blokom a skutočne dodaným tovarom (v druhu, v množstve alebo cene), alebo k zásielke je pribalený nesprávne vyplnený doklad, alebo nie je pribalený žiaden doklad o nákupe, ihneď je potrebné informovať Predávajúceho písomne, prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky.
3. V prípade, ak sa zistia výrobné chyby detto. predávajúci zašle Reklamačný protokol a tento vyplnený a signovaný, spolu s chybným tovarom je Kupujúci povinný, na vlastné náklady, zaslať na adresu Predávajúceho. K zásielke je potrebné priložiť všetky  doklady, ktoré súviseli s dodaním a zaplatením tovaru vrátane  kópiu doručovacieho dokladu.  Ak je reklamácia oprávnená Reklamovaný tovar bude opravený alebo vymenený. Poštovné a iné poplatky sa nerefundujú.
4. Pri spätnom zasielaní je tovar potrebné zabaliť tak, aby sa predišlo jeho poškodeniu. Poškodenie tovaru pri spätnej preprave má za následok neuznanie reklamácie. Tovar je potrebné zasielať formou balíka. Pri zaslaní tovaru dobierkou nebude táto zásielka prijatá.
5.Tovar na reklamáciu sa zasiela na nasledujúcu adresu Predávajúceho.

15. Doba vybavenia reklamácie
1. Reklamácie sa vybavujú v pracovných dňoch písomne alebo prostredníctvom e-mailu prípadne telefonicky. Reklamačné konanie/ lehota začína plynúť dňom prevzatia reklamovaného tovaru Dodávateľom a končí dňom odoslania vybavenej reklamácie Kupujúcemu.
2. O oprávnenosti reklamácie sa rozhodne v lehote 3 pracovných dní od obdržania reklamovaného tovaru. O výsledku sa informuje Kupujúci písomne prípadne prostredníctvom e-mailu; pokiaľ sa nedohodne inak.
3. Oprávnená reklamácia, vrátane odstránenia chyby, sa vybavuje v lehote 30 kalendárnych dní odo dňa začatia reklamačného konania, na náklady Predávajúceho.
4. V prípade neoprávnenej reklamácie sa tovar vracia späť Kupujúcemu s príslušným stanoviskom.

16. Predaj produktov/ zariadení fyzickým osobám
1.  Podľa platnej legislatívy je nákup niektorých typov tovarov/ zariadení obmedzený dosiahnutím minimálneho veku 18 rokov. Jedná sa o nasledujúce skupiny tovaru: markery, defendery a obranné pištole.
2. K nákupu týchto typov tovaru v  (internetovom) obchode je preto nutné:
    Poslať Predávajúcem (čitateľnú) fotokópiu obidvoch strán občianskeho preukazu .
4. Ak sa zvolí zaslanie kópie faxom, očakáva sa, pre možnosť overenia prípadných nečitateľností, naviac v registrácii Kupujúceho uviesť:
a) rodné číslo
b) číslo občianskeho preukazu
5. Bez splnenia vyššie uvedených podmienok nebude objednávka obsahujúca ktorýkoľvek z vyššie uvedených typov tovaru vybavená a bude stornovaná.
6. Všetky poskytnuté osobné údaje sú považované za dôverné a je s nimi zaobchádzané podľa ustanovení uvedených Zákona o ochrana osobných údajov

17. Ochrana osobných údajov fyzických osôb
1. Podmienkou vybavenia objednávky od fyzickej osoby je zaevidovanie jej osobných údajov. Poskytnutie osobných údajov je síce nepovinné a  dobrovoľné, ale v prípade ich neposkytnutia nebude objednávka vybavená.
2. Osobné údaje Predávajúci spracúva výlučne pre potreby ich poskytovania príslušnému útvaru Policajného zboru SR, na základe osobitného predpisu , prípadne za účelom potreby ich sprístupnenia alebo poskytnutia iným orgánom štátnej/verejnej správy; ak takú povinnosť ukladá Predávajúcemu všeobecne záväzný právny predpis.
3. Predávajúci rešpektujúc súkromie osôb sa zaväzuje zhromažďovať iba tie osobné identifikačné údaje (informácie, ktoré umožňujú alebo uľahčujú identifikáciu ktorejkoľvek osoby, napr. meno, bydlisko, e-mail, ako aj informácie o osobe, ktoré preukazujú právny nárok tejto osoby, zakúpiť produkty, podliehajúce osobitnému režimu), ktoré Kupujúci sami a dobrovoľne poskytnú .
4. Predávajúci bude osobné údaje prijímať, používať, ukladať a vyraďovať v súlade s legislatívou, najmä v súlade so Zákonom č.428/2002 Zb. o ochrane osobných údajov. Podľa ustanovenia § 20, ods. 3 Zákona o ochrane osobných  údajov je každý oprávnený  kedykoľvek písomne namietať proti ďalšiemu spracovaniu, resp. využívaniu osobných údajov a to aj v prípade poštového, faxového, elektronického alebo telefonického styku.
5. Zaslaním záväznej objednávky udeľuje Kupujúci Predávajúcemu časovo neobmedzený súhlas so spracovaním osobných údajov. Predávajúci zaznamenáva a spracováva poskytnuté (osobné)  údaje pre účely obchodu, služieb a preverenia veku Kupujúceho.
6. Ak Kupujúci poskytne osobné údaje za účelom získania zariadení maloletou alebo mladistvou osobou, aj keď takéto produkty môžu nakupovať a používať len osoby, staršie ako 18 rokov, preberá právnu zodpovednosť za porušenie všeobecne záväzných právnych predpisov.
7. Predávajúci  získané informácie  neposkytne tretím osobám, nepredá a ani ich neprenajme.
8. Predávajúci zverejní nevyhnutnú časť osobných údajov Slovenskej pošte resp. Doručovacím službám  Tieto spoločnosti zodpovedajú tak isto za ochranu osobných údajov v súlade s platným právnym poriadkom SR.

18. Platnosť
Tieto obchodné podmienky platia pre 3. štvrťrok 2013 pre územie Slovenskej republiky, pre všetkých partnerov spoločnosti.